Pijpenfabrikant Elbert Gubbels: "Pijproken wordt weer sexy!"

In 1870 startte de familie Gubbels een detailhandel in tabakspijpen en aanverwante artikelen. In 1924 werd de detailhandel omgezet in een groothandelsbedrijf. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een specialist in het ontwikkelen, produceren en verkopen van een assortiment kwalitatief hoogwaardige tabakspijpen en rokersbenodigdheden. Het Huis Gubbels staat bekend om zijn specialisme op het gebied van handgemaakte Bruyère-pijpen.
 
Elbert Gubbels van : “Ik ben ervan overtuigd dat pijproken weer sexy wordt! Dat zie ik ook vanuit Amerika gebeuren. Of je nou notaris bent of ‘tattoo Bob’, het maakt niet uit. Als liefhebber kun je ook in Nederland dat extra zetje geven door bijvoorbeeld onze Facebookpagina te ‘liken’. We zetten daar regelmatig mooie plaatjes op. Net als 'de geschoren baardjes' komt ook de pijp weer langzaam terug in het straatbeeld. Hoewel ‘straatbeeld’ is misschien niet het juiste woord want pijproken doe je thuis of tijdens 'een momentje voor jezelf’.

Duurzaam

Uit Amerika waait een positieve wind over op het gebied van pijproken. De consument is op dit moment ontvankelijk en wacht alleen nog maar op 'het verhaal’. Grote aanbieders van sigaren in de VS hebben momenteel 'de pijp' in hun vizier. Een sigaar is voor de 'happy few’, de bankier, politicus, directeur. In de VS worden sigaren daarom steeds vaker geassocieerd met snel verdiend geld en bonussen. Een pijp daarentegen is duurzaam. Iemand die een pijp koopt en er voorzichtig mee omgaat kan er zijn hele leven mee roken. Bovendien is de doelgroep voor de pijp veel groter dan bij sigarenrokers, want of je nu glazenwasser bent of leraar, student of bankier, een pijp past in alle lagen van de maatschappelijke ladder.”

Pijpenfabrikant Elbert Gubbels:

Pijpenfabrikant Elbert Gubbels:

Pijpenfabrikant Elbert Gubbels:
Pijpenfabrikant Elbert Gubbels:
Pijpenfabrikant Elbert Gubbels:

‹ terug